Tankarna om Sommaren..

Såg just på nyheterna och vädret. Till min glada förvårning upptäckte jag att sommaren var på väg hit. Tjugofem grader varmt hela veckan. Kan inte tro på det innan jag ser det, men visst hade det varit härligt att ligga på gräsmattan och sola, dricka saft och bara mysa. Har inte varit så mycket av det ännu. Men samtidigt är jag inte sån pessimist att bara för att det regnat några veckor så tror jag inte att sommaren är över som alla gnäll tanter hela tiden tjatar om.

De värsta med den här sommaren är iaf alla irriterande myggor som gör allt för att få en att bli tokig. Vet inte om det är jag som är känslig eller om det är så för alla men jag hatar verkligen att vakna av de surrande ljudet på nätterna, hatar när man får myggbett som kliar så man kliar sår på kroppen.

Sommaren är tänkt vara den tid på året då alla människor ska vila upp sig för de grå och tråkiga året. Ändå klagar alla mina vänner att de aldrig är så trött som det är just då. Kanske beror de på att vi inte är varna att jobba och tidiga morgonen inte är nått för oss. Under skolhalvåret kan de ju hända att en och annan extra sovmorgon dök upp. Samtidigt gör de ljusa nätterna att de är helt omöjligt att bädda ner sig i sängen rätt tid.

En viktig aktivitet man måste hinna med innan sommaren är slut är att festa hela natten lång på en riktig sommarfestival. Dock tror jag festival tiden är över för mig, men känner ändå att jag hunnit med mina de festivaler jag velat och minnerna väl bevarade med allt roligt vi har gjort.

Till avslutning kan jag säga att jag verkligen älskar sommaren, de är helt klart den bästa årstiden och de jag ännu inte hunnit med är att äta våfflorna på Dundret i midnattsol, bäst att snart passa på med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0